HUOM! Älkää ostako sitä vauvankakan väristä palikkaa tai mustaa: menee koko seuraava kierros pilalle, kun joudutte odottamaan uudelleen kauppaan pääsyä saadaksenne kivemmat palikat takaisin. Musta on ihan liian tumma taustaansa ja vauvankakka... noh, kuvaus kertonee kaiken.
Kun lapsi on mielestään valmis, pysähdytään vielä yhdessä pohtimaan, kääntelemään ja vääntelemään kuviota: "Onko se varmasti samanlainen? Onko kaikki palikat paikallaan? Onko niitä oikea määrä? Oletko varma? No, sitten voidaan mennä eteenpäin." Hyväksytään kuvio yhdessä ja tulkitaan saaduista timanteista, kuinka hyvin tällä kertaa onnistuttiin. Terapeuttina saan eniten ehkä irti juuri tästä kohdasta: miten lapsi näkee oman rakennelman, huomaako hän eroavaisuudet, malttaako hän keskustella rakennelmasta, tapahtuuko pohtimista ja oppimista, vai paukutellaanko palikoita vihjeiden ja tuurin voimalla eteenpäin?
- riittävän haastavat tehtävät, käy hyvin erityisesti alakouluikäisille
- mahtava idea vahvistaa lapsen tutkivaa oppimista ja omaa ajattelua
- avaruudellisen hahmottamisen pedagogisia pelejä on tosi vähän, mahtava lisä!
- suomenkielisyys, mutta myös kielettömyys: sopii kai-kil-le
- kehittäjien ideavastaanottavuus: ehdota mitä vain, he ovat valmiita ainakin pohtimaan ideaasi :)
- hinta
- jatkuva eteneminen, hidas savolainen kun haluaisi jäädä paikoilleen
- vihjeet. Menkää pois. Häiritsette minua.
- työskentelet opettajana tai terapeuttina erityisesti kouluikäisten lasten kanssa. Pienemmille peli voi nopeasti muodostua liian haastavaksi.
- olet opettaja tai terapeutti, sillä tällä yhdellä sovelluksella voit seurata monen pelaajan taitotasoa ja edistymistä (huomioi, että oppilaatkin pääsevät toistaikseksi ainakin näkemään toistensa edistymisen. Profiilit kannattaa nimetä jotenkin anonyymisti niin, että vain sinä ja lapsi tiedätte, kenen käppyrä on kenenkin)
- haluat laadukkaan visuaalisen hahmottamisen pelin, jonka kehittymiseen loistosovellukseksi voit itse vaikuttaa.
Pikon voi ladata Androidille TÄÄLTÄ ja iOs-laitteille TÄÄLTÄ! Tutustu pelin nettisivuihin ja Facebook-sivuun. Pikon kehitystyöhön myös Heidi ja Riikka pakkautuivat mukaan, ja ainakin he itse tunnistavat oman kädenjälkensä pelissä.